اخبار استان آرشیو

نشست تخصصی جهاد تبیین و بیانیه ی گام دوم انقلاب با حضور حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای اصغری

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد سیستان و بلوچستان: در روز سه شنبه مورخ ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۱ در ادامه برنامه های هفته آزادسازی فتح خرمشهر و به همت پایگاه مقاومت بسیج شهیدان بهمنی اداره کل نشست تخصصی جهاد تبیین و بیانیه گلم دوم انقلاب با حضور دکتر محبی، معاونین، همکاران، بسیجیان و حسن مصفا فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام خامنه ای و حجت الاسلام و المسلمین اصغری حسامیه مشاور استاندار و نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان بعنوان مدرس دوره برگزار گردید۔
 حجت الاسلام والمسلمین اصغری حسامیه درباره علت تاکید مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین افزود: ”تبیین“ یعنی باز کردن گره‌های ذهنی؛ در ذهن مردم گره‌ای ایجاد و موجب توقف رشد آن‌ها می‌شود تا حرکت ایجاد نشود و ناامیدی ایجاد شود۔

او با تاکید بر لزوم جهاد تبیین، ادامه داد: جهاد تبیین در تاریخ به ویژه در دوران اسلام، خیلی پر رنگ بوده و معجزه اسلام، تبیین است معجزه کاملاً منطقی.

وی افزود: کاری که ائمه بزرگوار معصوم در طول تاریخ انجام دادند تبیین بود، گره‌های ذهنی را باز می‌کردند. علمای بزرگ ما در طول تاریخ، کارشان تبیین بود.

او اضافه کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید «لا اکراه فی الدین» «قد تبیّن الرشد من الغی»؛ شما نمی‌توانید افکار را خلاف افعال، اجبار کنید، اما تحول فکری با تبیین صورت می‌گیرد.

او با بیان اینکه دشمن می‌خواهد بگوید این ۴۳ سال، شرم آور بوده است، افزود: وظیفه ما این است که اقدامات مختلف جمهوری اسلامی را بیان کنیم و در این فضا باید جهاد تبیین صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان اضافه کرد: مشکلاتی از جمله اقتصادی، تورم، بیکاری و فقر داریم، اما آیا این به معنای آن است که نظام، ناکارآمد بوده و نتوانسته است در این ۴۳ سال موفق باشد؟ 

او گفت: این گونه نیست، در هر جایی که دستاورد داشتیم به انقلاب و شعار‌های انقلاب پایبند بودیم و هر جا که از شعار‌های انقلاب، رویگردان شدیم مشکلات ایجاد شد یعنی مشکل ما انقلاب نبود بلکه تفکراتی بود که خلاف جریان انقلاب می‌خواست حرکت کند و این حرکت انقلاب را سست یا در برخی از مصادیق، متوقف کرد.

این پژوهشگر و مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم، هفت دستاورد را برای ۴۰ ساله انقلاب مطرح می‌فرمایند، گفت: ثبات، امنیت و حفظ تمامیت ارضی، موتور پیشران کشور در عرصه علم و فناوری و ایجاد زیرساخت‌های حیاتی، اقتصادی و عمرانی، به اوج رساندن مشارکت مردمی، ارتقای شگفت آور بینش سیاسی آحاد مردم، سنگین کردن کفه عدالت در تقسیم امکانات عمومی کشور، افزایش چشمگیر معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه و توان ایستادگی روزافزون در برابر قلدران، زورگویان و مستکبران جهان از جمله این دستاوردهاست که هر کدام از این موارد، شاخه‌های مختلفی است که مقام معظم رهبری نمونه‌های آن را در بیانیه گام دوم و سخنان مختلف خودشان بیان فرمودند.