گزارش تصویری

نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در سیستان و بلوچستان

با عنایت به فرا رسیدن هفته استاندارد در روز شنبه مورخ 24/7/95 مهندس عاقلی مدیر کل استاندارد سیستان و بلوچستان در نشست مطبوعاتی که با اصحاب رسانه در اداره کل استاندارد استان برگزار گردید ابتداء فرا رسیدن ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدا... الحسین(ع) و یاران با وفایش را خدمت اصحاب رسانه تسلیت عرض نمود و گفت: روز جهانی استاندارد را به همه هم استانی های گرامی بویژه فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان؛ مدیران واحدهای تولیدی و خدماتی، بازرگانان محترم، اصناف، کسبه و کلیه افرادی که در توسعه پایدار کشور نقش ایفاء می کنند و نیز همکاران محترم خودم در سراسر استان تبریک و تهنیت عرض می کنم.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد سیستان و بلوچستان: با عنایت به فرا رسیدن هفته استاندارد در روز شنبه مورخ 24/7/95 مهندس عاقلی مدیر کل استاندارد سیستان و بلوچستان در نشست مطبوعاتی که با اصحاب رسانه در اداره کل استاندارد استان برگزار گردید ابتداء فرا رسیدن ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدا... الحسین(ع) و یاران با وفایش را خدمت اصحاب رسانه تسلیت عرض نمود و گفت: روز جهانی استاندارد را به همه هم استانی های گرامی بویژه فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان؛ مدیران واحدهای تولیدی و خدماتی، بازرگانان محترم، اصناف، کسبه و کلیه افرادی که در توسعه پایدار کشور نقش ایفاء می کنند و نیز  همکاران محترم خودم در سراسر استان تبریک و تهنیت عرض می کنم.
مدیر کل استاندارد بیان کرد: پیشرفت تکنولوژی و صنعت در عصر جدید و تنوع گسترده محصولات و خدمات عرضه شده به بازارهای داخلی و خارجی، ضرورت تعیین ملاک ها و معیارهای لازم برای نشان دادن میزان کیفیت و تایید محصولات وخدمات مختلف را بیش از گذشته نمایان کرده است.
اسماعیل عاقلی افزود: براساس سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی افزایش شرایط پوشش استاندارد برای تمامی تولیدات داخلی و ترویج آن یکی از مهمترین اهدافی است که اداره کل استاندارد دنبال می کند.
عاقلی گفت: اداره‌کل استاندارد استان در راستای افزایش توان پاسخگویی به مردم در زمینه آزمایشگاهی، موفق به دریافت 371 میلیون تومان اعتبار برای تهیه تجهیزات آزمایشگاهی از تهران شده است.
وی افزود: همچنین در بخش خصوصی نیز 18 آزمایشگاه تایید صلاحیت شده از جانب اداره‌کل استاندارد  در سطح استان وجود دارد که 14 مورد از ای آزمایشگاه‌ها با همکاری این اداره‌کل مشغول خدمت‌رسانی هستند.
عاقلی عنوان کرد: یکی از فعالیت‌های عمده ادارات استاندارد، تدوین استاندارد و ارائه نظرات تخصصی در این زمینه است که در این زمینه سه کمیته در در دانشگاه سیستان و بلوچستان و 11 زیرکمیته در دانشگاه دریانوردی چابهار تشکیل شده که درباره استانداردها در سطح ملی و بین‌المللی اظهار نظر می‌کنند.
وی افزود: در مجموع 22 کمیته در زمینه تدوین استاندارد در سطح کشور وجود دارد که سه کمیته آن در دانشگاه‌های استان مستقر است و به دنبال راه‌اندازی دو کمیته جدید در دانشگاه زابل و دانشگاه آزاد زاهدان هستیم.
مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برای سال 95 در زمینه تدوین استانداردها 300 پیشنهاد داشتیم که به کمک اساتید دانشگاه و بخش خصوصی مصوب شده روی 27 مورد از آنها در استان کار شود که 24 مورد آن قرارداد شده و در دست تدوین استاندارد قرار است.
وی با اشاره به فعالیت‌های عمرانی اداره‌کل استاندارد سیستان و بلوچستان، بیان داشت: در حوزه عمرانی ساختمان اداری و آزمایشگاهی اداره استاندارد ایرانشهر با 264 میلیون و 800 هزار تومان اعتبار در فضایی به مساحت هزار و 100 مترمربع با پیش‌بینی 8 آزمایشگاه جهت ارائه خدمات آزمایشگاهی به شهرستان‌های جنوب سیستان و بلوچستان در حال احداث است.
مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان با اشاره به کالاهایی که مشمول طرح استاندارد اجباری هستند، گفت: در مورد تایید ماهیت و جنس این کالاها از اداره استاندارد اظهار نظر می‌شود که برای این امر نمایندگی‌هایی را مستقر در گمرکات مرزی استان داریم و اگر کالایی تایید نشود از صدور یا ورود آن جلوگیری می‌شود.
وی با اشاره به آمار کنترل استاندارد کالاهای صادراتی و وارداتی در سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: از کالاهای وارداتی و صادراتی استان در یک سال اخیر 754 مورد بازرسی و نمونه‌برداری شده و هزار و 105 گواهینامه و مجوز صادراتی در این زمینه صادر شده است.
وی افزود: همچنین در زمینه کالای وارداتی به استان در یک سال اخیر هزار و 242 مورد بازرسی و نمونه‌برداری از محموله‌های وارداتی استان انجام شده و هزار و 611 مجوز وارداتی صادر شده است.
عاقلی با اشاره به کالاهای تولیدی در استان سیستان و بلوچستان، گفت: تولیدکنندگان کالاهایی که مشمول مقررات استاندارد اجباری است در سطح استان شناسایی می‌شوند و از خط تولید و انبار آنها به صورت تصادفی بازرسی به عمل می‌آید.
وی ادامه داد: در یک سال گذشته 747 مورد بازدید فنی از واحدهای تولیدی تحت پوشش استان انجام شده و برای ارزیابی، انطباق و آزمون نمونه،  هزار و 159 مورد بازرسی و نمونه‌برداری انجام شده است.
مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان عنوان کرد: در یک سال اخیر 25 مورد صدور پروانه استاندارد، 106 مورد تمدید پروانه استاندارد و 52 مورد ابطال مجوز استاندارد در سطح استان داشته‌ایم. در پایان این نشست، مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان پاسخگوی سوالات مطرح شده از سوی خبرنگاران بود.
 

نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در سیستان و بلوچستان
1395/8/19 چهارشنبه