گزارش تصویری

اولین پروانه کاربرد نشان حلال در سیستان و بلوچستان صادر شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد سیستان وبلوچستان: در مورخ 11 مرداد ماه 1401در محل واحد تولیدی صنایع غذایی مینو شرق با حضور مجید محبی مدیر کل استاندارد، مریم راشکی رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد و رضا شهرکی رئیس اداره تدوین
مجید محبی مدیر کل استاندارد استان روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: واحد تولیدی صنایع غذایی مینو شرق موفق به دریافت اولین پروانه کاربرد نشان حلال برای فرآورده تافی و آبنبات، کراکر،بیسکویت و فرآورده حجیم شده بر پایه بلغور ذرت در صنعت غذایی و کشاورزی در استان شد.
وی اظهارداشت: صدور پروانه کاربرد نشان حلال با دریافت مدارک و انجام بازرسی‌های اولیه و تکمیلی توسط کارشناسان استاندارد و کارشناس امور اسلامی و حلال سازمان ملی استاندارد ایران و بررسی کامل مراحل تولید اعم از مواد اولیه، بسته‌بندی،  خطوط فرآوری و تولید، انبارش  و تایید تمام مستندات، توسط فقیه ناظر امور حلال مستقر در سازمان ملی استاندارد ایران صورت گرفته است.
محبی بیان کرد: به استناد تبصره ۲ بند ۱ ماده ۷ قانون تقویت و توسعه نظام استانداردسازی کشور، سازمان ملی استاندارد ایران، تنها مرجع رسمی اعطای نشان حلال در کشور است.
وی با اشاره به این که سازمان ملی استاندارد ایران تنها متولی اعطای پروانه کاربرد نشان حلال در کشور است، افزود: هیچ نهاد و یا ارگان دیگری حق اعطای نشان حلال را نداشته و واحدهای تولیدی استان حق استفاده از نشان حلال بدون دریافت پروانه کاربرد نشان استاندارد را ندارند.
وی اضافه کرد: واحدهای تولیدی می‌توانند برای دریافت نشان حلال به اداره کل استاندارد استان مراجعه کنند و کارشناسان مرتبط این اداره کل آماده ارائه راهنمایی لازم به واحدهای تولیدی متقاضی هستند.
ودر ادامه گفت: اخذ نشان استاندارد حلال بویژه برای صدور محصولات غذایی به کشورهای اسلامی و نیز برای فروش و مصرف محصولات در جوامع مسلمان بویژه در کشورهای غیراسلامی را ضروری دانست و نشان حلال علامتی است که به منظور تایید حلال بودن و طهارت محصولات تولیدی بر اساس استاندارد ملی به شماره ۱۲۰۰۰ با عنوان "غذای حلال- راهنمای عمومی" برای نوشیدنی‌ها و خوراکی‌هایی صادر می‌شود که بر اساس قوانین اسلامی مورد تایید واقع شوند.

اولین پروانه کاربرد نشان حلال در سیستان و بلوچستان صادر شد
1401/5/15 شنبه