گزارش تصویری

رئیس سازمان ملی استاندارد: اخذ استاندارد پیش از تولید محصول ضروری است

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: اخذ استاندارد پیش از تولید محصولات ضروری است و این مهم نباید به بعد تولید سپرده شود. به گزارش روابط عمومی سازمان ملی استاندارد ایران، نیره پیروز بخت در مراسم روز جهانی استاندارد که صبح دوشنبه در مرکز همایش های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، با اشاره به اینکه در هفته استاندارد بسر می بریم، اظهار کرد: مراسم روز جهانی استاندارد به سبب تقارن با عزای حسینی با تاخیر برگزار شد. وی با بیان اینکه این مراسم به منظور مروری بر برنامه ها و اقدامات صورت گرفته برگزار شده تا بتوان نقشه راه مناسبی را برای آینده تدوین کرد، افزود: استاندارد در لغت با مفهومی ساده (نظم و قاعده) مطرح می شود. رئیس سازمان ملی استاندارد ایران خاطرنشان کرد: پیشرفت تکنولوژی سبب شده تا بتوانیم نظم بهتری را در بخش های مختلف بکار بگیریم. وی با بیان اینکه در قرن 20 و بعد از وقوع جنگ جهانی دوم دنیا به دنبال تدوین و اجرای استاندارد توسط سازمانی حاکم بر این امر بود، تصریح کرد: سازمان ملی استاندارد از جهات مختلفی حائز اهمیت است که باید مورد توجه ویژه ای قرار گیرد. وی با اشاره به اینکه فعالیت های جدی

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: اخذ استاندارد پیش از تولید محصولات ضروری است و این مهم نباید به بعد تولید سپرده شود.  به گزارش روابط عمومی سازمان ملی استاندارد ایران، نیره پیروز بخت در مراسم روز جهانی استاندارد که صبح دوشنبه در مرکز همایش های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، با اشاره به اینکه در هفته استاندارد بسر می بریم، اظهار کرد: مراسم روز جهانی استاندارد به سبب تقارن با عزای حسینی با تاخیر برگزار شد.  وی با بیان اینکه این مراسم به منظور مروری بر برنامه ها و اقدامات صورت گرفته برگزار شده تا بتوان نقشه راه مناسبی را برای آینده تدوین کرد، افزود: استاندارد در لغت با مفهومی ساده (نظم و قاعده) مطرح می شود.  رئیس سازمان ملی استاندارد ایران خاطرنشان کرد: پیشرفت تکنولوژی سبب شده تا بتوانیم نظم بهتری را در بخش های مختلف بکار بگیریم.
 وی با بیان اینکه در قرن 20 و بعد از وقوع جنگ جهانی دوم دنیا به دنبال تدوین و اجرای استاندارد توسط سازمانی حاکم بر این امر بود، تصریح کرد: سازمان ملی استاندارد از جهات مختلفی حائز اهمیت است که باید مورد توجه ویژه ای قرار گیرد.  وی با اشاره به اینکه فعالیت های جدید به راهکاری نو و تازه نیازمند است، گفت: از زمان آغاز فعالیت سازمان ملی استاندارد ایران تا کنون اقدامات شایان توجهی در این بخش صورت گرفته، طی سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی این فعالیت ها توسعه چشمگیری پیدا کرده است.
 پیروزبخت بیان کرد: در سنوات اخیر در آستانه تحول عظیمی در جهان کنونی هستیم؛ باید رویکرد سنتی را کنار گذاشته و به سمت رویکرد نوین حرکت کنیم.  وی با اعلام اینکه بند 24 سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری نکات غنی و حائز اهمیتی را در خود جای داده است، گفت: استاندارد باید در تولید تمامی کالاها مورد توجه قرار گیرد.  رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با تاکید بر اینکه باید برای شروع کار تولید، استاندارد برای هر محصول مد نظر لحاظ شود و این مهم به بعد از تولید سپرده نشود، تصریح کرد: بنا شده اخذ استاندارد نان سنتی نیز اجباری شود.  پیروز بخت با بیان اینکه در مدت زمان فعالیت سازمان تا کنون 30 هزار استاندارد تدوین شده است، گفت: طی سه سال گذشته 11 هزار استاندارد از مجموع استاندارهای یاد شده، تدوین شده است.  وی با بیان اینکه از  زمان فعالیت و خدمت دولت تا کنون از یک میلیون واحد صنفی بازرسی و جعل علامت های متعددی کسب شده است، افزود: در این مدت 30 هزار پرونده قضایی برای جاعلان تشکیل شده است.  وی با اشاره به اینکه در رابطه بازرسی با آسانسورها اقدامات خوبی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در زمان پسابرجام شرایط خوبی در بخش استاندارد کشور حاصل شده، گواهی نامه های ما در این حوزه در بیش از 100 کشور قابل قبول است.
 رئیس سازمان ملی استاندارد ایران بیان کرد: در فضای بین المللی به طور همه جانبه وارد شده و رتبه ایران از جایگاه 31 به 27 ارتقا پیدا کرده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد: اخذ استاندارد پیش از تولید محصول ضروری است
1395/7/29 پنجشنبه