گزارش تصویری

وبینار بین المللی گرد و غبار بهداشت و سلامت جامعه

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد سیستان و بلوچستان؛ طاهره افسری، معاون استانداردسازی و آموزش اداره کل استاندارد استان گفت: همانطور که مستحضرید ریزگردها یکی از معضلات اصلی استان و علاوه بر شرق و غرب کشور به مرکز کشور نیز کشیده شده است و باعث ایجاد مشکلاتی در حوزه های مختلف از جمله سلامت، حمل و نقل، کشاورزی و... می شود.
 وی افزود: سازمان جهانی ایزو وظیفه تدوین استانداردهای بین المللی را عهده دار می باشد، تدوین استانداردهای سازمان ایزو در کمیته هایی تخصصی با نام کمیته های فنی که تعداد آن ها ۳۳۶ می باشد صورت می گیرد.
وی تصریح کرد: متاسفانه در خصوص ریزگردها هیچ کمیته فنی در ساختار سازمان ایزو وجود ندارد و هیچگونه استانداردهای بین المللی نیز در این خصوص تا کنون صورت نگرفته است۔

طاهره افسری ابراز داشت: هدف از برگزاری این وبینار استفاده از نظرات تخصصی صاحب نظران و کارشناسان در حوزه های مختلف برای تنظیم پیشنهاد تاسیس کمیته فنی جدید با عنوان ریزگردها در سازمان جهانی ایزو می باشد۔

وی اظهار داشت: این وبینار که در روز چهارشنبه مورخ ۷ مهرماه ۱۴۰۰ برای اولین بار با همکاری دانشگاه علوم پزشکی زابل و اداره کل استاندارد سیستان و بلوچستان برگزار  و کارشناسان در حوزه های مختلف از جمله محیط زیست، هواشناسی، سلامت،حمل و نقل و ... در آن حضور دارند و به بررسی معضلات و ارائه راهکار می پردازند۔

وبینار بین المللی گرد و غبار بهداشت  و سلامت جامعه
1400/7/7 چهارشنبه