گزارش تصویری

ایران در رتبه ۲۳ جهانی در استانداردسازی قرار گرفت

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: ایران براساس گزارش سازمان بین المللی استاندارد سازی در سال ۲۰۱۶ رتبه ۲۳ در بین ۱۶۳ کشور کسب کرده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد سیستان و بلوچستان، نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان بیان داشت: سازمان استاندارد یک سازمان فرابخشی، نظارتی و حاکمیتی بوده که اقدامات مناسبی در زمینه برون سپاری انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه حدود 2 هزار و 700 آزمایشگاه و حدود 350 شرکت در بازرسی بخش خصوصی این نهاد را در تحقق اهداف یاری می کنند، افزود: در سال های اخیر با وجود همه مشکلات اقدامات مطلوبی توسط این نهاد در حوزه های مختلف از جمله قضایی، خودرو، ساختمان و غیره صورت گرفته است.

مدیر کل استاندارد استان در این جلسه بیان داشت: همچنین در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی و افزایش مشارکت بخش های خصوصی در ارتباط با تدوین استاندارد و استاندارد سازی به عنوان ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار، ایجاد و تائید صلاحیت سه آزمایشگاه همکار در شهرستان زاهدان، ایرانشهر و سراوان (آزمایشگاه مصالح ساختمانی) و تائید صلاحیت پنج مرکز آموزشی همکار در زمینه استاندارد از دیگر اقدامات این نهاد بوده است.

اسماعیل عاقلی با توجه به افزایش رونق و توسعه در بخش های زیربنایی استان و در نتیجه افزایش مبادلات کالا خواستار توجه ویژه به این نهاد در بخش های مختلف از جمله نیروی انسانی شد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اگر استاندارد ضامن کیفیت محصولات داخلی و اعتماد سازی شود ما می توانیم یک گام بلند در مسیر نقش داخلی خود در زمینه صادرات برداریم.

به گزارش روابط عمومی استاندارد سیستان و بلوچستان ، علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار با رئیس سازمان ملی استاندارد ایران بیان داشت: اگر خواهان آن هستیم که گام های ارزنده ای در فرهنگ سازی استاندارد برداریم باید به سمتی حرکت کنیم که مردم به محصول بی کیفیت پشت کنند.

وی از سازمان استاندارد به عنوام پرچم دار تغییر نگاه مردم به کالا و محصولات داخلی یاد کرد و افزود: باید استاندارد ضامن کیفیت محصولات داخلی و اعتماد سازی شود.

استاندار استان گفت: سیستان و بلوچستان در آغاز راه برای ایفای نقش ملی و راهبردی قرار دارد لذا می طلبد که سازمان ملی استاندارد ایران به سیستان و بلوچستان نگاه ویژه داشته باشد.

هاشمی گفت: اکنون که از حالت نگاه امنیتی به استان خارج شده ایم از ظرفیت های مرز می توان در رونق و توسعه منطقه استفاده کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی بر پایه دانش و مردم محوری شکوفا می شود، گفت: از آنجایی که این استان در مسیر صنعتی شدن قرار گرفته و صنایع بزرگ در آن در حال راه اندازی، قطعا مثل گذشته حیاط خلوت برای استاندارد نیست.

ایران در رتبه ۲۳ جهانی در استانداردسازی قرار گرفت
1396/2/19 سه‌شنبه