گزارش تصویری

‍ ‍ ‍ گردهمایی معاونین و روسای ادارات داخلی و شهرستانی اداره کل استاندارد سیستان و بلوچستان

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد سیستان و بلوچستان: در روز شنبه ۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۰ گردهمایی معاونین و روسای ادارات داخلی و شهرستانی اداره کل استاندارد استان در شهرستان زاهدان برگزار گردید. در این گردهمایی که با حضور مجید محبی مدیرکل، معاونین و روسای ادارات شهرستان ها برگزار گردید. پیرامون مسائل و مشکلات جاری و برنامه های آتی بحث و تبادل نظر گردید.
در ابتدا دکتر محبی پس از خیر مقدم گزارشی از اهم فعالیتها و عملکرد، برنامه ها و اقدامات انجام شده در ۶ ماهه دوم سال  ۱۳۹۹ و ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ را به شرح ذیل ارائه نمود۔

مدیر کل استاندارد استان در ابتدا ضمن خیر مقدم، تبریک بابت دولت جدید و خسته نباشید به دولت قدیم 
و همچنین تبریک به همکارانی که جدیدا حکم جدید دریافت نمودند 
و ضمن تشکر از عزیزانی که تا این لحظه بر در سمت ها قبلی فعالیت نمودند برنامه ها و فعالیتهای سال گذشته و امسال را بدین ترتیب اعلام نمود.

-    با توجه به راه اندازی جدید استاندارد شهرستان خاش و در راستای خرید تجهیزات پرده و ویدیو پرژکتور با مهرداد عرب رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان طرح موضوع شده است.
-    در زمینه ی پژوهشگاه استاندارد که در شهرستان چابهار در سال گذشته افتتاح آن صورت پذیرفت و امسال در راستای تجهیزات آن اقدامات اولیه انجام شده است.
-    واحدهایی را که تحت استاندارد اجباری هستند باید پروانه کاربرد علامت استاندارد را اخذ و در این زمینه باید تلاش زیادی صورت گیرد
-  با توجه به کمبود نیرو امیدواریم با استخدامی جدید که 15 نفر نیروی جدید در سطح استان هستند و بزودی به  این اداره کل ملحق می شوند کمک بزرگی به اداره کل شود.
-     با توجه به راه اندازی دفتری مستقر در مرز میلک در سال گذشته و دو نفر نیروی ثابت  باعث تسریع و تسهیل در صادرات شده است.
-     اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان ملی استاندارد ایران در زمینه  نظام پیشنهادی 
-     بستر و زیر ساختهایی که در گذشته انجام نشده بود تا پایان سال با پیگیری های لازم به نتیجه نهایی برسد.
-     با توجه به ورود و بازدید رئیس جمهور که در هفته گذشته به بیشتر شهرستان های استان تشریف بردند و نسبت به این استان حساسیت بالایی دارند وظایف تحت اخیار هر شهرستان به نحو احسنت انجام گردد. 
-     طرح طاها را به روز مطالعه نمایید. و تفسیر به رای نکنید و با توجه به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری برای واحدهای تولیدی و صادر کنندگان حتی المقدور کمک شود۔
-       با توجه به اهمیت مرز  بتوانیم پوشش خوبی به نمونه برداری و بازرسی کالاهای صادراتی و وارداتی بدهیم۔
-     مصوبه ای برای سال گذشته دولت تصویب نمود در مورد پیله وری که گمرکات را در استان موظف نمود تا کالاهای پر مصرف و اساسی را بدون تشریفات امور گمرکی انجام شود۔
-     در بحث نمونه برداری تصویب شده است اداره کل استاندارد استان با معاونت غذا دارو و اداره کل دامپزشکی و با هم انجام دهند. 
-     در شهرستانها بخصوص شهرستان چابهار بیشترین برنامه ها در زمینه واحدهای تولیدی می باشد که  کمک های لازم در همه موارد و همچنین در زمینه هزینه ها انجام شود.
-    شرکت های بازرسی و نمونه برداری به نوعی علامت استاندارد را یدک می کشند پس از آنها حمایت و کمک شود.
-    هر چه توسعه صنعتی بیشتر باشد ما هم پویا تر می شویم. 
-    پروژه هایی که در دست اقدام هست باید سریعتا پیگیری شود تا بتوانیم خدمات بهتری به مردم نماییم تا گله مندی ارباب رجوع به صفر برسد.
-    در زمینه نامگذاری خیابان و میادین شهرستان مربوطه را پیگیری نمایید.
-    ارتباط با فرمانداری ها و امامان جماعت را در دستور کار داشته باشید.
همچنین در ادامه جلسه معاونین اداره کل با روسای ادارات شهرستانی به صورت جداگانه نشست و گفتگو نمودند.
و در اختتامیه پس از جمع بندی مطالب مجید محبی مدیرکل استاندارد استان با اهداء لوح تقدیر و هدیه از زحمات روسای ادارات شهرستان تقدیر نمود.

‍ ‍ ‍ گردهمایی معاونین و روسای ادارات داخلی و شهرستانی اداره کل استاندارد سیستان و بلوچستان
1400/6/22 دوشنبه