گزارش تصویری

بازدید از چهار تاسیسات سیلندر پرکنی شهرستان زابل

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد سیستان و بلوچستان: در راستای بالا بردن ایمنی و سلامت مصرف کنندگان، از چهار تاسیسات سیلندر پرکنی شهرستان زابل با حضور اسحاق ابراهیم زاده، رئیس اداره استاندارد شهرستان، بهمراه حمید رضا بزی، رئیس شورای شهر شهرستان بازدید به عمل آمد.
 در این بازدید ضمن بررسی روند شارژ سیلندر گاز مایع در تاسیسات و مشاهده موارد عدم انطباق، تذکرات لازم به بهره برداران داده شد و مقرر شد بهره برداران در اسرع وقت نسبت به رفع نواقص موجود اقدام نماید.
 لازم به ذکر است، بر اساس استاندارد ملی ۸۴۱ ، تولید و شارژ سیلندرهای گاز مایع مشمول استاندارد اجباری بوده و هر گونه شارژ این سیلندرها در مراکز غیر قانونی و فاقد پروانه کاربرد نشان استاندارد ممنوع می باشد و اداره استاندارد ضمن معرفی واحد متخلف به مراجع قضایی از ادامه فعالیت این گونه مراکز جلوگیری به عمل می آورد.

اسحاق ابراهیم زاده گفت: با تاکید بر اینکه جایگاه داران موظف هستند مطابق استاندارد، سیلندرهای متعلق به جایگاه را در حالت سالم و بدون خطر نگهداری نمایند، عنوان کرد: در بازرسی‌های انجام شده اگر سیلندر دارای عیب و نقص باشد، در صورت امکان قسمت معیوب توسط شرکت مورد تأیید سازمان ملی استاندارد ایران تعمیر و در غیر این صورت سیلندر از چرخه سرویس خارج و ذوب می‌شود.
وی افزود: در همین راستا با نظارت کارشناسان این اداره در بازدیدهای مستمر شیرهای معیوب سیلندرهای گاز مایع ال پی جی این شرکتها امحا شده است.
ابراهیم زاده اظهار داشت: همه افرادی که به نحوی با حمل و نقل و ذخیره سازی و توزیع گاز مایع سر و کار دارند باید به طور دقیق به خصوصیات این گاز آشنایی داشته و برای محافظت در مقابل خطرات احتمالی روش‌های صحیح کار با آن را بیاموزند. ضمنا" رئیس اداره استاندارد شهرستان زابل بصورت تلفنی با حمید رضا حدادی، مدیر عامل شرکت پرسی ایرانگاز کشور مشکلات و عیوب سیلندرهای گاز را مطرح و وی ضمن قول مساعد جهت ارسال شیر، طوقه و پایه به شهرستان در اسرع وقت تاکید کرد: سلامت مصرف کنندگان و رعایت تمامی نکات ایمنی و استاندارد را وظیفه اصلی همه دست ‌اندرکاران صنعت گاز‌ مایع و اجرای دقیق آن را متضمن حفظ جان و مال مصرف‌ کنندگان و همچنین سرمایه‌های ملی دانست. 

بازدید از چهار تاسیسات سیلندر پرکنی شهرستان زابل
1400/9/16 سه‌شنبه