گزارش تصویری

کارشناسان اداره نظارت بر اجرای استاندارد استان از فروشگاههای لوازم خانگی شهرستان زاهدان بازدید نمودند

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد سیستان و بلوچستان: در روز سه شنبه مورخ 2 شهریور ماه 1400 کارشناسان اداره نظارت بر اجرای استاندارد استان از فروشگاههای لوازم خانگی شهرستان زاهدان بازدید نمودند. مریم راشکی رییس اداره نظارت بر اجرای استاندارد استان گفت: در راستای نظارت بر کنترل نصب و اصالت رتبه های مندرج بر روی برچسب انرژی تعداد70 مورد بازرسی از مراکز عرضه لوازم خانگی در 5 ماهه سال جاری توسط کارشناسان این اداره انجام گرفته است.

وی افزود: یکی از الزامات سازمان ملی استاندارد ایران در زمینه تجهیزات انرژی ‌بر خانگی از جمله یخچال، کولر آبی، اجاق گاز، یخچال فریزر، ماشین لباسشویی و سایر محصولات نصب بر چسب انرژی روی این محصولات است.

وی تصریح کرد: پس از انجام بازرسی‌ها و تایید تخلف، بر اساس روش اجرایی، ضمن اطلاع رسانی به اداره کل استاندارد استان محل تولید فرآورده، از فروشندگان تعهد جمع آوری نیز گرفته می‌شود.

وی به مصرف کنندگان لوازم خانگی برقی توصیه کرد: در هنگام خرید حتماً به برچسب انرژی و رده آن توجه ویژه نمایند، زیرا کالاهایی با رتبه‌های انرژی پایین، موجب افزایش هزینه‌های برق مصرفی در سبد خانوار می‌شود و بر این اساس ضروری است که مصرف‌کنندگان با استفاده از لوازم برقی با رتبه A و B، در هزینه‌های برق مصرفی صرفه‌جویی کنند.

وی همچنین به مردم توصیه کرد در هنگام خرید محصولات خانگی برقی با ارسال کد ۱۰ رقمی درج شده زیر علامت استاندارد به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ به صورت رایگان از اصالت کالا اطمینان حاصل نمایند.

 کارشناسان اداره نظارت بر اجرای استاندارد استان از فروشگاههای لوازم خانگی شهرستان زاهدان بازدید نمودند
1400/6/3 چهارشنبه