گزارش تصویری

مدیر کل استاندارد استان نماینده استاندار سیستان و بلوچستان شد

مهندس عاقلی مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان به عنوان نماینده استاندار استان جهت شرکت در راهپیمایی یوم ا... 22 بهمن و ایراد سخنرانی به شهر جالق از توابع شهرستان سراوان عزیمت نمود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد سیستان و بلوچستان، مهندس عاقلی مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان به عنوان نماینده استاندار استان جهت شرکت در راهپیمایی یوم ا... 22 بهمن و ایراد سخنرانی به شهر جالق از توابع شهرستان سراوان عزیمت نمود. که بعد از حضور مردم انقلابی و کارکنان دستگاههای اجرایی و بخشدار شهر جالق راهپیمایی آغاز و در میدان انقلاب شهر جالق جهت ایراد بیانیه و سخنرانی نماینده استاندار استان تجمع نمودند. مهندس عاقلی نماینده استاندار استان ضمن ابلاغ سلام گرم و صمیمی استاندار محترم استان به مردم شریف شهر جالق و تبریک به مناسبت سی و هفتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران به بیان برخی از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: در پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی سه نهاد قدرتمند ( رهبری – مردم – اعتقادات ) نقش به سزایی را در این مهم داشت. مهندس عاقلی افزود: با توجه به دیدگاه افرادی که از بیرون به انقلاب اسلامی ایران نگاه می کنند مثل: روزنامه تایمز که می نویسد: اوج گیری خیزش مذهب و انقلاب سراسر جهان را در نوردید و دنیای غرب به دلیل انقلاب ایران باری دیگر اسلام را کشف کرد. و اضافه نمود: نوام جامسکی متفکر معاصر آمریکایی از انقلاب اسلامی ایران چنین می گوید: انقلاب اسلامی ایران اولین عبور از خط قرمز آمریکا بود و ایران در سال 1979 از خط قرمزها گذشت و سرپیچی کرد و مستقل شد. نماینده استاندار استان خاطر نشان کرد: لذا در این برهه از زمان اولین نیاز کشور ثبات و آرامش داخلی برای تمرکز بر رویدادها و تحولات فراگیر جامعه جهانی و منطقه ای است و این ثبات شکل نمیگیرد مگر به خواست و اعتقاد جمعی مردم و اطاعات از فرآمین رهبری و از این باب دولت تدبیر و امید در این بزنگاه تاریخی می کوشد تا ضمن ارتقاء معیشت مردمان و فرآهم آوری رفاه و آرامش و آسایش زمینه تمرکز لازم را بر تحولات فراهم آورد که بزرگترین دست آورد این تمرکز نگاه و استمرار و ممارست در پیگیری فرجام برجام بود.که یکی از وعده های مهم دوران تبلیغات ریاست جمهوری، رئیس جمهور محترم بود که با حمایت و رهنمودهای عالمانه رهبر معظم انقلاب و سیاست های ژرف رئیس جمهور محترم و تلاش و پیگیری مستمر تیم مذاکره کننده و پشتیبانی و حمایت مردم و دانشمندان هسته ای به نتیجه رسید. و در ادامه به ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات با توجه به حساسیت اکنون که مصادف با سالگرد پیروزی انقلاب و توافق هسته ای است و دشمنان ما درصدد بهره برداری و سو استفاده از این موضوع هستند، تاکید نمودند.  

مهندس عاقلی گفت: با توجه به پیگیریهای مهندس هاشمی استاندار محترم، جناب آقای روحانی رئیس جمهور محترم و هیات دولت 2 مرتبه به استان سیستان و بلوچستان سفر نمودند که در نوع خود بی سابقه بوده و همچنین با توجه به ضرورتهای خاص و پیگیری مجدانه و دلسوزانه استاندار محترم تعداد کثیری از وزرای محترم کابینه دولت تدبیر و امید را در این استان میزبانی نمودند تا از نزدیک با مسائل و مشکلات مردم این منطقه و همچنین ظرفیتهای استان در زمینه سرمایه گذاری آشنا شوند .
وی در ادامه  برخی از مهمترین اقدامات دولت یازدهم در استان را به شرح ذیل بیان نمود :
1- اجرای خط راه آهن چابهار به مرکز استان و از آنجا به مشهد مقدس.
2- گاز رسانی به شهرهای مرکز استان با اعتبار 650 میلیارد تومان
3-  اجرای طرح توسعه بندر چابهار و افزایش ظرفیت تخلیه بار از 5/2 تن به 8 تن تا پایان سال 1395 و افزایش به ظرفیت 86 میلیون تن تا سال 2030 میلادی .
4-  ایجاد فرودگاه بین المللی منطقه آزاد چابهار و آغاز عملیات طرح توسعه فرودگاه زاهدان و احداث باند دوم آن
5- عملیاتی نمودن احداث 3 سد و مطالعه 21 سد در دست اقدام
6-  طرح احداث کارخانه 3 میلیون تنی فولاد در چابهار
7-  طرح احداث کارخانه لاستیک سازی در سیستان با سرمایه ای بیش از 600 میلیارد تومان و اشتغال 1350 نفر
8-  اجرایی نمودن سومین کارخانه سیمان در جنوب استان در منطقه سرباز
9-  راه اندازی واحدهای راکد تولیدی به تعداد 60واحد از جمله شرکت صنایع بافت بلوچ
10-  آغاز فروش سوخت به مرزنشینان ساکن در شعاع 20 کیلومتری
11-  اجرای طرح انتقال آب به مزارع استان در سطح 1460 هکتار ، 460 هکتار در منطقه سیستان و 1000 هکتار در بلوچستان
12- طرح تولید برج های انتقال نیرو و گالوانیزه گرم شرکت هامون سازه با سرمایه گذاری 200 میلیارد ریالی.
13-  تشکیل 16 میز استانی توسعه مراودات اقتصادی با کشورهای تانزانیا، پاکستان، افغانستان و پذیرش هیات های تجاری و سیاسی از کشورهای هند ، آلمان و ایتالیا.
نماینده استاندار استان اضافه نمود: با بیان اینکه ما دو انتخابات خبرگان رهبری و مجلس دهم شورای اسلامی را پیش رو داریم از کلیه مردم خواست تا فارق از هر گونه جناح بندی در این انتخابات حضور حداکثری داشته باشند .

مدیر کل استاندارد استان نماینده استاندار سیستان و بلوچستان شد
1394/12/4 سه‌شنبه