پنجشنبه 31 مرداد 1398   15:03:38
آخرين ويرايش سایت
پنجشنبه 31 مرداد 1398 14:19:55

منشور اخلاقی مدیران و کارکنان سازمان ملی استاندارد  ایران

 

افتخار خدمت رسانی در سازمانی را بعهده داریم که رسالت آن تحقیقات ،تدوین،اجرا، نشر،نظارت ، توسعه  و ترویج استاندارد و تلاش در جهت ارتقاء کیفیت تولیدات ، صادرات و واردات کالاها ،خدمات فنی و مهندسی و رقابت در بازارهای بین المللی میباشد.

ما مدیران و کارکنان سازمان با اعتقاد و ایمان به این امر که تحقق اهداف سازمان نیازمند مشارکت گروهی ، هم اندیشی، همراهی و هم افزایی نیروی انسانی و پاسخگویی شایسته به درخواست های مراجعین و کسب رضایت ارباب رجوع می باشد، مفاد این پیمان نامه را به عنوان منشور اخلاقی و رفتاری مدیران و کارکنان سازمان سرلوحه کار و خدمات خود قرار دهیم.

اعتقاد به کار ، نوآوری و خلاقیت:

ایمان به کار بعنوان عبادت و نعمت الهی و رکن تعیین کننده در سر نوشت مردم و تعالی فردی و سازمانی .

اعتقاد به سازمان ،صداقت ،دانایی ،خلاقیت و نوآوری در کار.

احترام به اصول اخلاقی:

بستر سازی فرهنگ پاسخگو بودن در مقابل ارباب رجوع و رفتار توام با متانت و خوشرویی

رعایت اصول اخلاقی و صفات معنوی از جمله عدالت و انصاف ،پرهیز از توصیه،سفارش و تبعیض در ارائه خدمات به ارباب رجوع

پایبندی به قانون گرایی و رعایت دقیق آیین نامه ها و مقررات

الزام به نظم و انضباط اداری:

رعایت نظم و آراستگی فردی در محیط کار.

وقت شناسی و حضور به موقع در محل کار ،تلاش وجدیت در انجام مطلوب وظایف محوله.

بررسی دقیق و سریع در خواست مراجعین ،ارائه پاسخ مستدل و منطبق با قوانین و مقررات به ارباب رجوع

انتقاد پذیری ،استقبال از نظرات ،انتقادات و پیشنهادات سازنده مراجعین.

عدم استعمال دخانیات در محیط کار.

تلاش برای حذف تشریفات زائد اداری و سهولت در کار.

زمان گذاری فعالیت ها و انجام آنها بر اساس زمانهای پیش بینی شده.

تسهیل دسترسی ارباب رجوع به اطلاعات مورد نیاز :

دسترسی ارباب رجوع به قوانین و مقررات ،دستور العمل ها و اطلاعات مورد نیاز.

اطلاع رسانی در خصوص محل استقرار ،وظایف و گردش کار واحدهای سازمانی به ارباب رجوع .

ارائه اطلاعات لازم و مشاوره مورد نیاز جهت انجام مطلوب کار ارباب رجوع.

تلاش به منظور تضمین اطمینان ارباب رجوع در برخوردهای از حقوق قانونی خود.

رعایت وجدان کاری عامل اساسی در افزایش بهره وری:

استفاده صحیح از اختیارات و قدرت سازمانی.

احساس مسئولیت نسبت به حرفه و سازمان متنوع.

احساس مسئولیت و تعهد در قبال ارباب رجوع .

استفاده مناسب و بهینه از اموال ،منابع و امکانات جهت تحقق اهداف سازمان ،رعایت دقت، سرعت، کیفیت، صحت و سلامت انجام کار.

ایجاد محیط صمیمی و آرام برای همکاران:

حفظ کرامت نیروی انسانی بعنوان سرمایه انسانی سازمان.

ارائه تصویری زیبا از اهداف سازمان و درک صحیح از سیاستها ،ماموریت ها و شرح وظایف سازمانی.

پرهیز از تهمت ،غیبت و هر اقدامی که صمیمیت و اعتماد همکاران را تضعیف نماید.

همفکری و مشارکت گروهی در انجام امور و ارتقاء سطح کیفیت خدمات و اصلاح روش های انجام کار.

توجه ویژه به اصل شایستگی در انتصابات و توزیع امکانات و فرصت ها.

اعتلای فرهنگ کارپویا و بالنده به عنوان یک منش سازمانی.

تلاش در جهت ارتقاء سطح دانش ،بینش و مهارت شغلی.

تلاش در راستای ارتقای سلامت نظام اداری:

خود داری از انجام هر گونه مظاهر فساد اداری از قبیل توصیه ،سفارش ،رابطه، اخذ هدیه و ...

راز داری و خود داری از افشای اسناد محرمانه بعنوان یک اصل اخلاقی و رفتار سازمانی.

 

اداره کل  استاندارد استان سیستان و بلوچستان             

 

بيشتر
.