سه شنبه 30 مهر 1398   15:52:23
آخرين ويرايش سایت
سه شنبه 30 مهر 1398 15:48:34


تاریخچه اداره کل استاندارد سیستان و بلوچستان

اداره کل
استاندارد در استان سیستان و بلوچستان به منظور اجرای قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران ، فعالیت خود را از سال 1341 با ایجاد آزمایشگاهی درگمرک زاهدان باکنترل کیفیت کالا ها  و خدمات و شناسایی وآنالیز کالاهای وارداتی و صادراتی توسط کارشناسان کنترل کیفیت آغاز نمود و در سال 1358 بنابر دلایلی تعطیل و بعد از پنج سال وقفه مجدداً درسال 1363 با تلاش مسئولان وقت استان و سازمان استاندارد با 3 نفر پرسنل آغاز به کار نمود. فعالیت این اداره کل با گسترش صادرات و واردات کالاهای گوناگون و ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی چابهار، همچنین بازارچه های مرزی،  ایجاد و راه اندازی واحدهای تولیدی و خدماتی توسعه یافت بطوریکه درسالهای بعد، تقویت و توسعه امکانات آزمایشگاهی و ساختار سازمانی مورد نظر قرار گرفت . به این ترتیب در سال 1368 اداره  شهرستان چابهار شروع به فعالیت نمود و به دنبال آن ادارات و نمایندگی های  استاندارد درشهرستان های ایرانشهر،  زابل،  سراوان و سرباز به ترتیب درسالهای1371 - 1377 - 1375 - 1388 راه اندازی گردیدند و همچنین دفاتر و نمایندگی هایی در بازارچه های مرزی و گمرکات استان که عبارتند از : میلک، منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار، گمرک زاهدان و پایانه های مرزی میلک و میرجاوه به ترتیب در سال های 1384 - 1385 - 1388 و 1389 راه اندازی و شروع به فعالیت نمودند.
درهمین راستا تاکنون 60 آزمایشگاه در سطح استان راه اندازی و مشغول ارائه خدمت می باشند.  همچنین در راستای اصل 44 قانون اساسی و واگذاری تصدی گری به بخش خصوصی 18 آزمایشگاه همکار مورد ارزیابی و تایید صلاحیت قرار گرفته و 14 آزمایشگاه مشغول ارائه خدمات به تولیدکنندگان و بازرگانان محترم در استان می باشند.
همچنین در زمینه آموزش،  دو شرکت آموزشی به صورت منطقه ایی دراستان تایید صلاحیت گردیده و سه شرکت در زمینه بازرسی و نمونه برداری و بازرسی آسانسور تایید صلاحیت و مشغول ارائه خدمات به متقاضیان محترم می باشند.
بيشتر
.